Πέμπτη 14 Απριλίου 2016

ΝΕΑΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ



Δανάη-Άννα Νάνου
Στην εποχή μας ο περιοδικός τύπος είναι πλούσιος, πολυποίκιλος και ενίοτε ιδιαίτερα εξειδικευμένος ως προς την ύλη του. Ένα περιοδικό όμως που να απευθύνεται σε νέους θα αποτελούσε πρόκληση για μένα, ώστε να το διαβάσω, υπό την προϋπόθεση ότι θα κάλυπτε σε γενικές γραμμές τις απαιτήσεις μου, ως νεανικού αναγνωστικού κοινού.
Αρχικά, δεδομένης της δύναμης της εικόνας και της πρώτης εντύπωσης, θα ήθελα να μου κεντρίσει το ενδιαφέρον οπτικά, μέσω του εξώφυλλου και του τίτλου του, τα οποία άμεσα θα μου καταστήσουν σαφές ότι απευθύνεται σε ένα άτομο της ηλικίας μου. Θα το προτιμούσα μετρίων διαστάσεων, ώστε να μπορώ να το έχω στην τσάντα μου και να το φυλλομετρώ σε στιγμές που μου δίνεται η ευκαιρία λόγω χρόνου. Φυσικά θα με εξέπληττε ευχάριστα να ανακαλύψω ότι χρησιμοποιείται οικολογικό-ανακυκλώσιμο χαρτί για την έκδοσή του.
Και ας έρθουμε τώρα στα πιο σημαντικά, την ύλη του και τον τρόπο γραφής του. Μετά βεβαιότητας θα ήθελα να είναι ένα περιοδικό ποικίλης ύλης. Τι εννοώ; Θα ήθελα να περιέχει άρθρα ποικίλου χαρακτήρα τα οποία όμως θα αγγίζουν στοχευμένα τους νέους. Ας μην ξεχνάμε ότι ένας νέος άνθρωπος διψάει για γνώση, πληροφόρηση, ψυχαγωγία και διακατέχεται από ιδιαίτερες ανησυχίες οι οποίες στο πέρασμα του χρόνου υποτονούν. Θέματα που άπτονται της ιδιαίτερης αυτής ηλικίας, της εφηβείας, θα έδιναν απαντήσεις σε ενδεχόμενα εξειδικευμένα ερωτήματά του.
Προσεγγίσεις στο πεδίο της εκπαίδευσης και της επαγγελματικής αποκατάστασης, σίγουρα θα με διευκόλυναν να οργανώσω τη σκέψη μου και να βρω τα «θέλω» μου και τους δρόμους της ζωής που θα ακολουθήσω. Άρθρα που θα επικεντρώνονταν σε γεγονότα παγκοσμίου ενδιαφέροντος, διεθνούς επικαιρότητας, αλλά και θα προήγαγαν αξίες, όπως της ειρήνης, της προστασίας του περιβάλλοντος, του πολιτισμού, του περιορισμού των φυλετικών διακρίσεων, της υπεράσπισης των αδύναμων, θα ήταν άρθρα που σίγουρα θα τα διάβαζα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Θα μου άρεσε επίσης το κάθε τεύχος να ήταν αφιερωμένο σε κάποιον αξιόλογο άνθρωπο που με τον δικό του τρόπο θα είχε συμβάλει στη διαμόρφωση ενός καλύτερου κόσμου, με αντίστοιχο κεντρικό άρθρο. Νομίζω πως αρθρογράφοι νεαρής και μέσης ηλικίας θα «έπιαναν» καλύτερα τον σφυγμό και τα ενδιαφέροντα ενός νέου, καθώς η γραφή τους θα ήταν πολύ οικεία και προσεγγίσιμη. Δε θα ήταν άσχημα να περιελάμβανε και κάποια θέματα χαλαρωτικού και ψυχαγωγικού περιεχομένου, αλλά σε καμία περίπτωση «κουτσομπολίστικου».
Τελικά, αναρωτιέμαι, υπάρχει τέτοιο είδος περιοδικού στον χώρο μας; Μήπως ήρθε η ώρα να το εκδώσουμε εμείς;




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου